Návrh drážních vozidel a použitých výrobků musí zahrnovat jako cíl omezení rozvoje požáru, pokud by došlo ke vznícení, aby byla dosažena přijatelná úroveň bezpečnosti. Izolační materiál pro použití v kolejových vozidlech musí splnit požadavky ČSN EN 45545, aby byla vysoká pravděpodobnosti, že v případě požáru budou cestující a personál schopni evakuace bez vnější pomoci. Tato norma se skládá ze 7 částí, přičemž pro použití izolačních materiálů z hlediska bezpečnosti při požáru je rozhodující část 2: Drážní aplikace - Protipožární ochrana drážních vozidel - Část 2: Požadavky na požární vlastnosti materiálů a součástí.
Požadavky jsou splněny a nevyžadují žádné další zkoušení, pokud je izolační materiál klasifikován do třídy reakce na oheň A1 dle ČSN EN 13501-1. V případě nehořlavého izolačního materiálu s reakcí na oheň A2 – s1, d0 (standardně izolační materiál z minerální vlny s hliníkovým polepem) jsou sice splněny požadavky na šíření plamene, uvolňování tepla a vývinu kouře, ale je nutné dále splnil požadavek na mezní hodnoty toxických emisí R1 úrovně nebezpečí HL3 (CIT < 0,75).
Požadavky jsou splněny a nevyžadují žádné další zkoušení, pokud je izolační materiál klasifikován do třídy reakce na oheň A1 dle ČSN EN 13501-1. V případě nehořlavého izolačního materiálu s reakcí na oheň A2 – s1, d0 (standardně izolační materiál z minerální vlny s hliníkovým polepem) jsou sice splněny požadavky na šíření plamene, uvolňování tepla a vývinu kouře, ale je nutné dále splnil požadavek na mezní hodnoty toxických emisí R1 úrovně nebezpečí HL3 (CIT < 0,75).

Key benefits
požární ochrana – nehořlavý materiál s nejvyšším zatříděním do reakce na oheň A1
velmi dobrá odolnost proti vibracím
vynikající tepelněizolační vlastnosti
flexibilita
nízká hmotnost
velmi dobrá zpracovatelnost a rychlá montáž

Technické a průmyslové izolace